Svar på kommentar: träning!

Kommentar: " Hej Hilda! I inlägget "Mot Böda!" såg jag att du hade smala ben. Jag kommer ihåg dig som lite mullig, alltså för några år sedan. Hur har du gjort för att bli smalare? Har du några bra övningar för att få mindre rumpa och mindre vader, platt mage samt slankare ben? Tacksam om du publicerar tips på hur man kan bli smalare och få kroppen vältränad i ett inlägg/videoblogg. Kram! "
 
Svar: Asså jag är så dålig på sånt här, men ska försöka så gott jag kan! Fick en liten smårolig kommentar häromdagen. Kul att bli ihågkommen som mullig ;) haha nädå, jag förstår nog hur du menar. Jag var väldigt mullig när jag var yngre, tror mitt "bebishull" satt kvar rätt länge. Men det är rätt vanligt att man är lite rundare och goare när man är yngre och sedan att det försvinner när man växer och utvecklas.
 
Så, nu till svaren, hur jag har gjort för att bli smalare kan jag tyvärr inte riktigt svara på då jag inte har försökt att bli smalare. Det är klart jag tränar och försöker äta så nyttigt som möjligt, observera försöker.. På senaste tiden har jag fått en riktigt stor kärlek till mat, kan vara hungrig 10 minuter efter jag precis har ätit. Så äter gör jag, kan jag ju säga och oftast är det väl nyttigt men ibland slinker det ner minde nyttiga saker, haha. Men om vi backar några år tillbaka till nu så har jag asbolut inte haft tanken på att gå ner i vikt.
 
Några bra övningar för att få mindre rumpa, mindre vader, platt mage och slankare ben? Först och främst, vem har sagt att man måste ha liten rumpa och platt mage? Alla är vi byggda på olika vis och vissa kanske bara inte kan få den där platta magen. Jag tycker att alla är fina på sitt vis! Men jag förstår hur du menar, jag har inte direkt några bra övningar då jag alltid kör gruppass på gymmet som tex step&styrka och styrka lår & mage. Älskar dom passen för man känner att dom ger och man tränar både ben, mage och ruma i ett, så det är något jag kan rekomendera. Men vill man träna hemma så är jag nästan 100 % säker på att man kan hitta väldigt bra övningar på nätet, det är bara att söka runt. För att få en platt mage är nog det mest optimala att göra situps, finns en mängd olika. För att träna rumpan kan man tex gå långa promenader och liksom knipa till med rumpan varje steg man tar, har testat det och det ger faktiskt, tro det eller ej. En övning kan vara klassikern att man står rakt med båda benen, sätter fram det ena och sjunker ner i 90 grader och sedan byter ben och upprepar detta några gånger.
 
Det största tipset jag kan ge för att bli smalare är att äta nyttigt och hälsosamt, ha en regelbunden träning, det funkar liksom inte att springa en halv kilometer varannan vecka om det ska ge något, utan man måste bestämma sig för hur mycket och hur ofta man känner att man klarar av att träna, jag har lagt min ribba på 3 gången i veckan, minst. Det viktigaste är att inte ge upp, det tar tid men efteråt känns det så bra!
 
Känner mig som värsta wannabe träningscoachen, men ja, nu har jag svarat i alla fall!
 
 
Insperation | |
Upp