angående träning

Min otroligt goda middag idag 
 
Hela våren så var jag sjuk till och från och det påverkade ju såklart träningen en del eftersom jag inte kunde träna, jag blev slappare och det slank väl ner lite mer än vad som behövdes. Jag bestämde mig rätt snabbt för att under sommaren så skulle jag träna, träna väldigt mycket. Jag visste att jag bara skulle jobba helger, ingen skola att tänka på och man kan planera när man vill träna som man vill utan att behöva tänka på några måsten.
Jag skulle alltså ha mer tid till träningen.
 
De första veckorna tränade jag väl lite då och då. Men det är först nu, de tre senaste veckorna av sommarlovet som jag verkligen tränat mycket. Jag har i stort sett tränat varje dag, någon vilodag då och då såklart. Varje dag jag har tränat har jag kört någon form utav förbränning i minst 30 min och efter det styrka, mer eller mindre. 
 
För en vecka sedan bestämde jag mig för att jag skulle ha uppehåll helt och hållet från sötsaker. Jag skulle alltså äta varken kakor, glass, chips eller godis osv. Har alltså varit utan det i en vecka nu och ska fortsätta med det några veckor framöver. Visst, en vecka låter ju barnsligt kort men det känns som en väldigt bra start. Man måste ju starta någonstans. Självklart blir jag så galet sugen på att proppa i mig tex choklad men en fruktsallad är så mycket fräschare och nyttigare så det känns mer värt. 
 
Vet egentligen inte vart jag vill komma med denna texten mer än att säga att jag är så sjukt glad över att jag kommit in i detta tänket. Jag har aldrig tidigare riktigt tyckt att det ska bli skitkul att gå upp en timme tidigare för att gå till gymmet och kötta eller att dra på mig träningskläderna efter en dag på jobbet och faktiskt tycka att det är kul, riktigt kul. 
 
När det gäller min kropp är jag inte där jag vill att jag ska vara just nu med tanke på våren då det kändes som det gick bara allt nedför. NU är jag så himla taggad på att se resultat, att förbränna och få ännu mer muskler. Känner mig så himla glad över att jag knappt är sugen på godis eller att jag liksom nästan längtar efter att få träna. Vill verkligen att det ska fortsätta såhär nu. Ett hälsosamt liv är fan så mycket bättre egentligen. Käkar man en kladdkaka är det gott för stunden, för fem minuter. Men sen då? Det är liksom inte värt det. 
 
När det kommer till mat så har jag väl i stort sett alltid tänkt nyttigt osv så där har jag inte gjort några större förändringar. Jag tror att så länge man äter hälsosamt och i lagom stora mängder så kommer det vara bra. Är väl i så fall frukosten jag förändrat lite och även att jag tänker ännu ännu mer på att få i mig massvis med grönsaker och massor av vatten. Går och dricker vatten i stort sett hela tiden. 
 
Ska inte ljuga och säga att jag BARA tränar för att må bra, för det gör jag inte. Jag vill se resultat på min kropp och komma tillbaka dit jag var. SEN tränar jag ju sjävklart och äter nyttigt på grund utav att jag mår SÅ mycket bättre av det. Man känner sig liksom mycket fräschare och den känslan slår mycket. 
 
Ja, det var lite om min träning. Nu ska det fortsätta i den här takten!!! 
Ätbart | |
Upp