Sydafrika 31/12

Gott nytt år på er!!
Hoppas att ni har haft en bra nyårsafton hittills. Och ikväll blir det väl säkert massvis med raketer?
Vi är just nu på hotellet och vilar upp oss lite tills ikväll och har tagit ett skönt svalkande dopp i poolen, det är jättevarmt idag och nästan vindstilla. Vi ska åka in till Kapstaden och äta lite senare och sen se på raketer vid tolvslaget. Det blir nog mysigt. Vi har redan varit i Kapstaden tidigare idag och strosat runt i värmen.

Och gissa vad vi gjorde? Vi åkte en helikoptertur. Der var så otroligt häftigt och det går knappt att beskriva hur kul det var. Jag har åkt flygplan massvis med gånger men aldrig helikopter, och det går inte riktigt att jämföra. Jättehäftigt var det! Är väldigt glad över att ha gjort det. Det var en härlig känsla när man väntade på att få gå till helikoptern, det blåste och lät "helikopterljud, ni vet" och så gick man och hukade och hoppade in. På med hörlurar och mikrofon och så väntade vi på att få åka upp. Och vips så var vi uppe, vi hann knappt reagera.
Ja, det var verkligen en upplevelse.
Nu ska jag strax ta och göra mig i ordning tills ikväll. Vi hörs imorgon antar jag.
Kraam!♥

Blev inte så många bilder från idag. Hade tänkt och ladda upp en video när vi satt inne i helikoptern eftersom det inte blev några bilder därifrån som blev bra men internet är så segt och så tror jag att filmformatet är för stort tyvärr.


Resor | |
Upp