hej från sri lanka

Hej på er där hemma! Efter många om och men så går det att blogga.

Hoppas att allt är bra med er,  här är allt toppen! Trivs som fisken i vattnet. Idag har det  varit runt 33 grader i skuggan + att det blir mycket varmare i solen och med det tropiska klimatet. Första dagen ”råkade” jag bränna mig i ansiktet riktigt rejält då jag slarvade med solkräm, så har nu sårskorpor som tidigare har varat, är verkligen inte kul. Vår snälla städare kände någon som kom med färsk aloe vera så nu har jag tagit det i ansiktet och hoppas verkligen att det blir bättre, det  ska tydligen vara väldigt bra och läka sår snabbt.

Under dagarna som gått så har vi mestadels solat och badat både i havet och i poolen. Igår gick vi upp tidigt för att åka ut på en privat fisketur men när vi hade kommit ut mådde vi så himla illa att vi bara kunde vara kvar en stund och fiska och sedan var  tvungna att vända hemåt, det var verkligen hemskt! Julafton var mysig, de hade fixat en julmiddag här på hotellet med liveband och fyrverkerier längst hela stranden vid tolvslaget. Kändes lite som nyårsafton. Mamma och pappa hade tagit med sig några paket hit som vi satt på balkongen och öppnade medan vi åt svenskt julgodis. Just nu sitter jag i lobbyn och snart ska vi sova, imorgon väntas det en båttur med hopp om att få se valar och delfiner. Vi hörs! 

             

 
 
Några bilder från den långa stranden och en på poolen i vårt hotell. Har tagit mest fina bilder med mobilen så dom får ni se hemma eller om jag laddar upp dom här någon dag. Har massa bilder från kameran också men datorn är så trög så ni får se massvis hemma! 
Resor | |
#1 - - Sofie:

Vad snygg blogg du har!
hoppas du får en fin nyår kram

Upp