Ricinolja

 
Jag har länge tänkt att testa ricinolja men det ha liksom aldrig blivit av. Men nu är jag så himla trött på mitt korta hår att det inte är sant. Det verkar inte vilja växa av sig själv, har sparat i flera år men det bara går av. Så nu i helgen ska jag köpa ricinolja och börja använda det och se om det blir någon skillnad. Min fina kompis Avina har börjat med det och hon har redan märkt att håret efter bara en vecka ser friskare ut. Så förhoppningsvis börjar det växa också. 
 
Jag ska i alla fall testa det här och se hur det går, minska ner på värmeprodukter för håret (oftast flätar jag det bara nu för tiden över natten så det blir lockigt och enligt min frisör så är det jätteskonsamt mot håret) och så tänkte jag testa B-vitaminer. Något löshår tänker jag inte ha, så funkar det inte får jag väl helt enkelt stå ut med kort hår, värt att testa i alla fall! 
Bilder/Collage | |
#1 - - Emily:

svar: åh, tack Hilda!! Ditt hår är oxå grymt fint, vill ha det ungefär så oxå :D

#2 - - Frida:

Tycker du samtidigt ska börja massera hårbotten 10 minuter varje dag, lovar att det kommer ge resultat. På så sätt stimulerar du hårbotten och håret börjar växa. Lycka till!

Svar: Tack för tipset! Det ska jag absolut tetsta! :)
HildaRehn

#3 - - felicia falkestad :

det sliter galet mycket på håret tyvärr! testade också ricinolja men kanske bara var jag!:D haha

Upp