Barcelona / London / San Juan

Så, mina vänner. Jag är lite som jag är och har redan (??) börjat fundera en del på vad jag vill göra efter Asien, mycket beror nog på att jag vet att jag "bara" kommer att vara iväg ca 4 månader. Och det är ju egentligen inte så superlänge. Dock alldeles lagom för en luff tror jag såklart! Efter den är jag nästan helt säker, om jag känner mig rätt att jag inte är redo för att plugga. Känner att jag vill flytta någonstans, själv. Antingen som Au pair som jag nämt tidigare eller bara för att söka ett annat jobb. Då är bara det svåra beslutet vart, då jag är sugen på både Barcelona, London och San Juan. Har ju tid att fundera såklart :P Men alltid lite kul att börja spekulera och kolla upp hur de skulle vara att bo i de olika städerna. 
 
Barcelona verkar vad jag har hört vara staden som har allt. Stränder, shopping, uteliv och mysiga gränder och caféer
 
London, älskade stad! Går ju inte att undvika att älska London, dels hur det ser ut och dels den underbart sköna dialekten de har där! 
 
San Juan blev jag helt kär i när vi var där. En otroligt färgglad stad med så mycket mysiga ställen, gillar att det är  så historiskt! Sa faktiskt redan när vi var där, att jag gärna hade velat flytta hit 
 
De olika länderna har ju sina fördelar såklart. Är så sjukt sugen på att bli grym på spanska och det lär jag bli, ialla fall bättre, om jag åker till San Juan eller Barcelona. Nackdelen med San Juan är att det ligger såå långt bort. Barcelona och London ligger ju betydligt närmre och det för mig vidare till ännu en fördel med London och det är att jag lär bli bättre på engelskan.. Detta tåls att tänka på, för någonstans ska jag om det inte plötsligt dyker upp något annat! Alltså, känslan av att kunna vara fri och kunna göra vad man vill är så obeskrivligt skön, saknar inte skolan för fem öre! 
Tankar | |
Upp