21 grader

 
Hade en härlig morgon idag. G var glad, jag var glad, det var varmt och härligt ute. På Gs skola så firade de Gambia Day, så afrikansk musik spelades över hela skolgården. Efter jag lämnat honom så gick jag vidare mot gymmet och svettades ett tag.
 
 
 
Efter träningen åkte jag hem och städade mitt rum, bytte sängkläder, duschade. Dvs tråkiga men nödvändiga saker. Men nu är det så fräscht i mitt rum! Sedan åkte jag hem till Hanna N där även Josefina var och vi åt brunch. Hanna hade fixat så fint och fanns en massa gott! 
 
 
Temperaturmätaren visade hela 21 grader idag. Var verkligen så varmt. Efter brunchen gick därför jag och Hanna till parken och hängde en stund. Mina svarta jeans kokade i solen. 
 
 
Åkte sedan hem och föreberedde lite till kvällens middag. Satte mig ute i trädgården och njöt i solen under tiden. Sedan hämtade jag G och det var dags för de vanliga "kvällsrutinerna" Vi gick till parken = jag kunde sitta och läsa i solen. Sedan middag och fotbollsspelande på trädgården. 
 
Okej, när jag skriver såhär om en "vanlig dag" i mitt liv just nu så inser jag villet lyxliv jag har just nu. Har verkligen så mycket fritid till att göra roliga saker vilket är helt underbart och uppskattar det så. Att åka som au pair är en sak man troligvis bara gör en gång så ska verkligen ta vara på tiden. Snart ska jag ut på en kvällspromenad med Hanna A!
Livet som au pair | |
Upp